Dlaczego trawa pszeniczna jest wspaniałym dodatkiem do Twojej diety?

trawa pszeniczna

Trawa pszeniczna to świetny dodatek do Twojej diety. Być może widziałeś ją w menu jako dodatek lub czytałeś o niej w artykułach o oczyszczaniu organizmu, ale czym dokładnie jest trawa pszeniczna? I dlaczego powinieneś dodać ją do swojej diety?

O ile nie żyjesz w piwnicy przez ostatnie kilka lat, być może słyszałeś o najnowszych trendach żywieniowych, które torują sobie drogę do naszych diet. Chodzi o dodanie większej ilości owoców i warzyw oraz usunięcie przetworzonych cukrów z naszych codziennych posiłków.

Co to jest trawa pszeniczna?

Trawa pszeniczna to rodzaj trawy, która jest uprawiana specjalnie w celu uzyskania soku. Jeśli kiedykolwiek widziałeś, jak rośnie, wygląda bardzo podobnie do trawy na trawniku, z wyjątkiem tego, że rośnie naprawdę wysoko i ma głębszy zielony kolor. Wygląda bardzo podobnie jak zwykła trawa trawnikowa, tyle że rośnie dużo wyżej, a kolor ma nieco głębszy i bardziej żywy. Uprawiana jest w pomieszczeniach zamkniętych, więc nie wymaga dużej ilości światła słonecznego, aby się rozwijać. Po zebraniu wygląda bardzo podobnie do trawy jęczmiennej, która jest kolejnym rodzajem trawy używanym do produkcji soków. Różnicę między nimi można zauważyć po kolorze, ponieważ trawa pszeniczna ma ciemniejszy odcień niż trawa jęczmienna.

Dlaczego powinieneś włączyć trawę pszeniczną do swojej diety?

Trawa pszeniczna jest pełna składników odżywczych, witamin i minerałów, a także jest świetnym źródłem błonnika. To świetny dodatek do każdej diety, ponieważ oferuje tak wiele korzyści zdrowotnych. Trawa pszeniczna jest niezwykle bogata w składniki odżywcze, takie jak witaminy B, C i E, żelazo, wapń, magnez i cynk. Jest to świetne źródło antyoksydantów, które mogą pomóc w zapobieganiu uszkodzeniom komórek i zmniejszyć ryzyko wystąpienia chorób, takich jak rak. Uważa się, że trawa pszeniczna pomaga w wielu kwestiach, takich jak poprawa trawienia, poprawa przepływu krwi i pomoc w zapobieganiu niektórym rodzajom nowotworów.

Jak jeść trawę pszeniczną?

Podobnie jak inne zieleniny, możesz używać trawy pszenicznej w sałatkach, kanapkach, a nawet w smoothies. Sugeruje się, aby zacząć od dawki 1/2 łyżeczki i zwiększać dawkę dochodząc do łyżki stołowej. Jedna łyżka trawy pszenicznej zawiera mniej więcej tyle samo żelaza, co jedno jajko. Sugeruje się, aby nie połykać jej, ponieważ spowoduje to problemy trawienne. Jeśli chcesz użyć jej w smoothie, możesz zblendować ją z innymi składnikami, takimi jak owoce, warzywa, a nawet nasiona, aby zmniejszyć jej silny smak.

Jak w pełni wykorzystać trawę pszeniczną?

Być może zastanawiasz się, jak możesz w pełni wykorzystać swoją trawę pszeniczną. Oto kilka wskazówek dotyczących czerpania największych korzyści.

Fakty żywieniowe dla trawy pszenicznej

Porozmawiajmy o liczbach. Porcja trawy pszenicznej (2 filiżanki) zawiera około 31 kalorii, 0,9 g tłuszczu, 10 g węglowodanów, 0,2 g błonnika, 10 g białka. Chociaż są pewne pozytywy spożywania trawy pszenicznej, nie chcesz polegać na niej jako jedynym źródle składników odżywczych. Ważne jest, aby jeść różne owoce i warzywa, aby uzyskać wszystkie składniki odżywcze, których potrzebuje Twój organizm. Trawa pszeniczna jest bogata w witaminy A i C, które mogą pomóc wzmocnić twój system odpornościowy, promować zdrową skórę i pomóc w zdrowiu oczu. Jest również doskonałym źródłem żelaza, które może pomóc zwiększyć poziom energii. Zawiera również białko, błonnik oraz inne witaminy i minerały.

Ostatnio na blogu:

Kokosowa tarta z dżemem wiśniowym - przepis

Czy wiesz, że orzechy kokosowe są najobfitszym źródłem energii pokarmowej, minerałów i witamin w lasach tro

Rozwiń

Domowa musztarda - najlepszy przepis

Musztarda to nie tylko dodatek do kanapek! To także uniwersalna przyprawa, którą można wykorzystać na tak w

Rozwiń

Przepis na najlepsze czekoladowe ciasteczka z kremem kakaowym

Jeśli szukasz najlepszego przepisu na czekoladowe ciasteczka, to trafiłeś we właściwe miejsce. Te kruche ci

Rozwiń

6 sposobów na wykorzystanie kuskusu w diecie

Kuskus jest wytwarzany z mąki pszennej i ma podobną konsystencję do makaronu. Niska zawartość tłuszczu, wys

Rozwiń

Jak zrobić ciasto czekoladowo z pomarańczą

Jeśli jesteś miłośnikiem pomarańczy i czekolady, z pewnością pokochasz ten przepis na ciasto czekoladowo-po

Rozwiń

Fakty o mleku krowim, których możesz nie znać

Prawdopodobnie słyszałeś, że mleko krowie nie jest najlepszym źródłem wapnia lub witaminy D, albo że ma duż

Rozwiń